Mijn naam is Tine Braun

Als oud docent met veel levenservaring
is
het mijn ambitie het beste uit mensen
te halen. Hen te laten presteren naar
beste kunnen.
Ik zet mijn enthousiasme
en
die ervaring graag
in voor de
leerlingen
van het voortgezet onderwijs van nu.
Ik werk vanuit mijn kracht als ik de
gelegenheid krijg voor mensen te
zorgen. Het geven van begeleiding aan
middelbare scholieren is een vorm van
zorgen voor mensen.
Dit werk is een manier om van mijn passie mijn werk te maken en geeft me energie en voelt daardoor niet als werk.
IDEE EN MISSIE
Steeds meer leerlingen hebben grote moeite met het behalen van hun diploma in het voortgezet onderwijs. Dat betekent bijvoorbeeld dat VMBO-leerlingen met HAVO-potentie de hen gegeven capaciteiten niet of onvoldoende benutten. De maatschappij daarentegen stelt steeds hogere eisen aan de opleiding van jonge werknemers. Daar kan en moet wat aan gebeuren.
De economie trekt weer langzaam aan. Dit voorzichtige economische herstel heeft positieve gevolgen voor de sector dienstverlening, die nu eenmaal sterk afhankelijk is van de ontwikkelingen in het bedrijfsleven.
De opvoeding en daarvan afgeleid de scholing is een van de primaire taken van de ouder. In menig huishouden vindt dagelijks de strijd om het huiswerk plaats. Zorgzame ouders controleren of hun kinderen het op school opgedragen huiswerk hebben gedaan. De kinderen waarderen deze zorgzaamheid niet en vertrouwen op hun eigen weg en oplossing. Dit niet altijd met het gewenste resultaat. Daar ga ik door het
bieden van structuur en begeleiding wat aan doen!
Daar meer ouders betaald werk vinden, krijgen zij minder tijd te besteden aan de begeleiding van hun kinderen. Er komen echter wel meer middelen vrij om hun kinderen te laten helpen met het huiswerk door een huiswerkbegeleidingsinstituut.
Dit idee heeft geresulteerd in mijn missie:
Leerlingen op het voor hen hoogst haalbare niveau te laten presteren op school door
het aanbieden van coaching, structuur en het aanleren van studievaardigheden in een prettige ambiance.
Ik wil leerlingen zelf laten ervaren dat ze meer kunnen dan ze denken. Dit bereiken ze door op een efficiënte en gestructureerde wijze met hun tijd om te gaan, waardoor er naast studietijd ook tijd overblijft waarop ze ‘met een gerust hart’ kunnen ontspannen.
Een belangrijk neveneffect daarvan is dat thuis de sfeer meer ontspannen zal zijn omdat huiswerk maken minder een onderwerp van gesprek of discussie is.
Daarnaast is het voor het kind gemakkelijker om de op school aangeboden lesstof in zich op te nemen, omdat er minder achterstanden zullen zijn door huiswerkbegeleiding.